הכל בדקויות – איך מגיעים לשם המדויק לעסק?
הדרך (הארוכה) אל הדיוק, או איך מגיעים לשם המדויק לעסק שלכם
כשיצאתי לעצמאות, וזה כבר היה לפני די הרבה זמן, קיבלתי החלטה מודעת
לא ללכת יחפה, ולקחת לעצמי ליווי בבניית האסטרטגיה לעסק.
מי כמוני יודעת כמה זה חשוב, ולמרות הניסיון הרב והידע המקצועי,
הבנתי שאין מצב שאוכל לעשות את זה עבור העסק שלי…
לשם כך פניתי לקולגה מוכשרת שלי, יועצת אסטרטגית
לא פחות מגאונה, בכדי שתלווה אותי בדרך הארוכה אל הדיוק העסקי שלי.
המטרה היתה להגיע, בסופו של תהליך, לשם עבור העסק ולוגו מתאים.
התחלתי את המסע סקפטית, הייתי בטוחה שלא אגיע בסוף התהליך לשם המדויק,
בכל זאת רוב היועצים משתמשים בשם שלהם ובטייטל – אז מה כבר אני יכולה לחדש?
יחד עם זאת החלטתי להתמסר ולאפשר לתקווה להשתלט…
במשך חצי שנה ארוכה לא הפסדתי פגישה, לא חיפפתי במשימה,
העמקתי בתכנים, והכל תוך כדי בניית תשתיות העסק.
מי שפגש אותי אז, הכיר אותי כ – "ליאת זאבי-טובה, יועצת עסקית- שיווקית" –
וכמה רציתי וקיוויתי להיפטר מהשם והטייטל האלו, שלא ממש סבלתי.
החלום שלי היה שהשם של העסק יבטא 2 מאפיינים עיקריים שלי:
האחד – ניסיון רב, הכשרה וידע מקצועי מקיף – רציתי שמהשם יוכלו להבין ש- 2 התארים שלי,
עם התמחות בשיווק, ולמעלה מ- 23 שנות ניסיון ב"בתי הספר" של הארגונים הגדולים
ומותגי העל בהם עבדתי, אינם הולכים ברגל… הם מביאים יתרון גדול לכל עסק שאלווה אותו.
השני – התמקדות בעשייה פרקטיות, תכלסיות, כזו שמביאה תוצאות.
אני באה לעבוד "HANDS ON", ולא מפחדת מעבודה קשה!
אבל את אלו לא ניתן יהיה להבין מהשם הפרטי שלי, וגם לא מהטייטל "יועצת עסקית-שיווקית".
אז עברנו שלבים רבים בתהליך:
דיברנו על ייעוד וחזון, הבטחה מותגית וערכי ליבה, בנינו את אישיות המותג,
ניתחנו את הסביבה העסקית וגם את המתחרים,
בדקנו מי הלקוחות הרצויים שלי ומי המצויים,
ולבסוף עבדנו גם על המחרה,
הדובדבן היה הבידול – כי הרי הוא כל המטרה!
כל הדרך צריכה להוביל אותנו לדיוק הזה שנקרא בידול.
והבידול, אם הוא טוב כמובן, הוא זה שבסופו של דבר יביא לנו את השם בול בפוני!
אז הגענו לסוף התהליך, והאסימון עדיין סירב ליפול…
עד שנתקלתי במקרה בהודעה, ואז באה לי ההארה:
"השיווקניקית,
יועצת לעסקים, בשטח".
ומיד ידעתי שהגעתי הביתה,
זה הדיוק, זה ה- DNA של העסק שלי!
מפה, הדרך ללוגו המדויק היתה קצרה.
העברנו את המושכות למעצב, שלקח את כל תוצרי
העבודה הקשה שעשינו, ודייק אותה בויז'ואל אחד – הלוגו.
הוא מיד הבין את המסר ונתן ויז'ואל מדויק בפשטותו, זו מקצועיות!
השם, הצבע, הפונט, העיצוב, התחברו מיד לשפה גרפית אחת ברורה.
ומאז, אני נושאת את שמי בגאון!
אז מה אני רוצה לספר לכם בכל זה?
שגם אם הדרך היא ארוכה ונראה שהיא לא תביא אתכם למטרה – לפעמים יש הפתעות.
שאם תתמידו בתהליכים ותעשו דברים באופן מדויק, ותתעקשו על זה – תגיעו לחלום.
וגם שאני מתה על השם של העסק שלי, אליו הגעתי ביזע, דמעות ובעיקר עבודה קשה!
האם אתם כבר דייקתם את השם והלוגו של העסק שלכם?!
אתכם בשטח,
השיווקניקית